שם:
טל':
אימייל:
אזור:
 

 מעקות חוץ

לפרטים נוספים
d1042
דגם: d1042
d1042
לפרטים נוספים>>
  
לפרטים נוספים
d1092
דגם: d1092
d1092
לפרטים נוספים>>
  
לפרטים נוספים
d1142
דגם: d1142
d1142
לפרטים נוספים>>
לפרטים נוספים
d1162
דגם: d1162
d1162
לפרטים נוספים>>
  
לפרטים נוספים
d1172
דגם: d1172
d1172
לפרטים נוספים>>
  
לפרטים נוספים
d1112
דגם: d1112
d1112
לפרטים נוספים>>
לפרטים נוספים
d1102
דגם: d1102
d1102
לפרטים נוספים>>
  
לפרטים נוספים
d1152
דגם: d1152
d1152
לפרטים נוספים>>
  
לפרטים נוספים
d1002
דגם: d1002
d1002
לפרטים נוספים>>
<<   < | 1 | 2 | >  >>      סה"כ דפים: 2

אל תהיה לחוץ – יש מעקות חוץ

במוסדות ציבוריים רבים יש לבניינים מעקות חוץ. בניינים כמו קניונים, בתי חולים, בתי משפט, בתי ספר, מרכזי שירות לקהילה, בנייני משרדים, או כל מקום שהוא בעל יותר משתי קומות ומאכלס בתוכו אלפי אנשים, אפילו בנייני מגורים, חייבים על פי חוק להתקין מעקות חוץ לגרם המדרגות החיצוני.

מדובר לרוב במדרגות חירום, כאלה שהעלייה והירידה בהן מתבצעת לעיתים רחוקות יותר מאשר העלייה והירידה במדרגות הפנימיות של הבניין או השימוש במעלית הבניין. אך במקרים רבים, כאשר העלייה והירידה במדרגות הפנימיות היא מסוכנת או לא מתאפשרת, או כאשר השימוש במעליות לא מתאפשר או שהוא אסור, במקרים כמו שריפות, במקרים כאלו יש להשתמש במדרגות החיצוניות.

מעקות חוץ הם מעקות המשמשים למקרי חירום, ומכיוון שכך הדבר משפיע גם על אופן הבניה שלהם. שיקול הבטיחות תמיד ראשון לשיקול עיצוב או לכל שיקול אסתטי אחר, אך כאשר מדובר על מעקות חוץ שיקולי הבטיחות הם קודמים וראשונים לכל באופן מיוחד.
משום כך, כאשר בונים מעקות חוץ יש לשים לב לדברים הבאים:

האם מעצב מעקות החוץ הוא בעל נסיון? במקרה כזה לא מדובר בעיצוב רגיל של מעקות, חשוב שהבונה של מעקות חוץ וחיפויים לקיר ידע באילו חומרים להשתמש, כיצד לעצב את המעקות כדי שלא יהוו סיכון בטיחותי בעת אירוע חירום, חשוב שיידע באילו חומרים לצפות את המעקות כדי שלא יתבלו מהר ויהוו סיכון בטיחותי בפני עצמן.

מאיזה חומר גלם עשויים מעקות חוץ אלו שבניתם או שאתם מעוניינים לבנות?

חשוב לשים לב שאין לבנות מעקות חוץ מעץ, גם לא מפלסטיק וגם לא מזכוכית. מעקות חוץ חייבים להיות עשויים מחומר שעמיד בפני נזקים ובפני מצבים קיצוניים כמו למשל שריפות – עץ ופלסטיק לא עמידים בפני שריפות, כמו כן, במצב חירום כמות רבה של אנשים תרד מקומות הבניין במדרגות החוץ, החומר שממנו עשויות מעקות חוץ ודלתות פנים חייב להיות עמיד בפני לחץ של אנשים רבים שיישענו עליו, לכן גם זכוכית איננה חומר בטיחותי מספיק במקרה כזה.

חומרי הגלם המועדפים והאהודים ביותר לשימוש בעת עיצוב מעקות חוץ הוא מתכת – בין אם מדובר בנירוסטה, בברזל, בפלדה או באלומיניום – מתכת היא חומר יציב בפני מצבים קיצוניים, מדובר בחומר גמיש שלא נשבר מהר ולא מתרסק מהר או מתפוצץ מהר, לכן מדובר בחומר המבוקש ביותר מבחינה בטיחותית.

לבסוף, חישבו גם על העיצוב ועל המחיר של מעקות החוץ. בניגוד למקובל בשוק הנעליים, שם אם הנעל נוחה אז אוטומטית היא גם מכוערת, אין הדבר כך שעולם המעקות המעוצבים. ישנם מעקות חוץ רבים שהם יפים מאוד כמו גם בטיחותיים מאוד. ניתן לתת למעקות החוץ כל מראה שתחשקו בו – החל ממראה כפרי ומעוצב ועד למראה פוסט-מודרני וחלק, ובהתאם ניתן למצוא מעקות כאלו בכל מחיר בטווח המחיר המוצע בשוק.