שם:
טל':
אימייל:
אזור:
 

 מעקות בטיחות

לפרטים נוספים
mb1092
דגם: mb1092
mb1092
לפרטים נוספים>>
  
לפרטים נוספים
mb1082
דגם: mb1082
mb1082
לפרטים נוספים>>
  
לפרטים נוספים
mb1002
דגם: mb1002
mb1002
לפרטים נוספים>>
לפרטים נוספים
mb1062
דגם: mb1062
mb1062
לפרטים נוספים>>
  
לפרטים נוספים
mb1102
דגם: mb1102
mb1102
לפרטים נוספים>>
  
לפרטים נוספים
mb1162
דגם: mb1162
mb1162
לפרטים נוספים>>
לפרטים נוספים
mb1072
דגם: mb1072
mb1072
לפרטים נוספים>>
  
לפרטים נוספים
mb1152
דגם: mb1152
mb1152
לפרטים נוספים>>
  
לפרטים נוספים
mb1112
דגם: mb1112
mb1112
לפרטים נוספים>>
<<   < | 1 | 2 | >  >>      סה"כ דפים: 2

מעקות בטיחות– והחיים הם לא על קצה חוט

בכל מקום שבו ישנו מספר רב של אנשים, בכל מקום שבו נשקפת סכנה לחיי אדם מכורח הנסיבות, חובה מטעם המדינה להתקין מעקות בטיחות.

מעקות בטיחותהם מצילי חיים של ממש במקרים רבים. המדינה מחייבת כל עירייה וכל מוסד וכל אדם להתקין בשטחו מעקות בטיחות כדי למנוע סכנת חיים ומצב של פגיעה שניתן היה למנוע מראש. כך למשל, בכבישים ראשיים אשר באמצעם ישנו אי תנועה, עיריות רבות מתקינות מעקות בטיחות כדי למנוע מאנשים לעבור את הכביש שלא במעבר חצייה ובעשותם כך הם מסכנים את חייהם ואת חייהם של הנוסעים בכביש שלא מספיקים תמיד לעצור בזמן ועלולים לפגוע בהולך הרגל או לגרום לפגיעת שרשרת של כמה מכוניות בכביש.

בכבישים ראשיים ובנתיבי תנועה בין עירוניים מתקינים גם מעקות בטיחות נמוכים ממתכת המונעים בעת תאונה או כל אירוע מצער אחר מהרכב להידרדר לתהום שמתחת לכביש. מעקות אלה עשויים מחומרים שונים, רצוי להכין אותם מחומר גמיש יותר ממתכת משום שבעת תאונה, רוכבי אופניים ורוכבי אופנועים עלולים להיפגע יותר ממעקה הבטיחות מאשר מהנפילה והתאונה עצמה, וכבר קרו מקרים בארץ של פגיעות שהסתיימו במוות בגלל מעקה בטיחות נמוך בשולי הכביש שעשוי ממתכת לא גמישה.

בתי ספר וגני ילדים מתקינים מעקות בטיחות בגבולות שטחם הן משום שבכך הם מונעים מהילדים לברוח מבית הספר ולשוטט ברחובות בזמן שהם צריכים להיות בלימודים, הן משום שכך המוסדות הללו שומרים על הילדים שיישארו בתחומם במהלך שעות האחריות שלהם עליהם, והן משום שבצורה זו הם מונעים מגורמים זרים להכנס לבית הספר ולהפריע או לפגוע. בגני ילדים רבים נוהגים העובדים לצפות את אותם מעקות בטיחות בבד צבעוני אטום שלא ניתן לראות דרכו וכך מגנים על הילדים מפני מבוגרים חשודים, ביניהם פדופילים או אפילו הורי הילדים שבגלל סכסוכים שלהם אחד עם השני מנסים לפגוע בילד כדרך להתנקם בהורה.

במוסדות רבים, מעקות בטיחות הם סוג של גדר שדרכה יכולים שומרי המקום לסנן בצורה הטובה ביותר את הנכנסים למקום. לא כל אחד צריך להיות בכל מקום. כבר קרו מקרים רבים שבהם מעקות הבטיחות הצילו חיים, כאשר בעקבות תאונת דרכים מכונית סטתה מהכביש ובמהירות ובטעות נכנסה בתוך מעקה בטיחות של מוסד ציבורי, המכונית והאדם שבה אמנם נפגעו וזה מצער מאוד אך חייהם של הנמצאים באותו מוסד ציבורי ניצלו מפגיעה חמורה בהרבה.

במתקנים צבאיים מתקינים מעקות בטיחות משוכללים – מעבר לגדר האבן או המתכת, מעקות הבטיחות הללו מצוידים גם באמצעי מעקב כמו מצלמות מעקב או אפילו חיישנים המודיעים על כל פגיעה במעקה.

אך כמובן, שגם לעיצוב יש מקום כאשר מתקינים מעקה בטיחות. שהרי, מלבד זאת שמדובר בגורם מציל חיים, הוא צריך להיות גם אסתטי. לכן, מעקות הבטיחות העשויים מחומרים שונים לפי הדרישה הרצויה, מעוצבים בעיצובים נחמדים ונצבעים גם בצבעים עדינים לעין – לרוב בלבן, כסוף או ירוק ומתמזגים עם הנוף.