שם:
טל':
אימייל:
אזור:
 

 מעקות למרפסת

לפרטים נוספים
alm1032
דגם: alm1032
alm1032
לפרטים נוספים>>
  
לפרטים נוספים
alm1042
דגם: alm1042
alm1042
לפרטים נוספים>>
  
לפרטים נוספים
alm1002
דגם: alm1002
alm1002
לפרטים נוספים>>
לפרטים נוספים
alm1142
דגם: alm1142
alm1142
לפרטים נוספים>>
  
לפרטים נוספים
alm1162
דגם: alm1162
alm1162
לפרטים נוספים>>
  
לפרטים נוספים
alm1122
דגם: alm1122
alm1122
לפרטים נוספים>>
לפרטים נוספים
alm1132
דגם: alm1132
alm1132
לפרטים נוספים>>
  
לפרטים נוספים
alm1152
דגם: alm1152
alm1152
לפרטים נוספים>>
  
לפרטים נוספים
alm1172
דגם: alm1172
alm1172
לפרטים נוספים>>
<<   < | 1 | 2 | >  >>      סה"כ דפים: 2

 מעקות למרפסת – בשביל מה צריך את זה?

מזל טוב! סיימתם לשפץ את הבית, צבעתם את הקירות גם בחדר המדרגות, החלפתם את השיש במטבח, אפילו סיימתם לבנות את המרפסת. אבל מה עם מעקות למרפסת? עדיין מתלבטים מה לעשות?

מעקות למרפסת הם פריט חשוב מאוד הן מבחינת העיצוב והן מבחינה בטיחותית. בניגוד למעקות של מדרגות, מעקות למרפסת הם מעקות שמרבים להישען עליהם – הן ילדים והן אנשים מבוגרים ואנשים כבדי משקל, לכן מעקות מסוג זה חייבים לעמוד בתו תקן בטיחותי, הם חייבים להיות יציבים, הם חייבים להגיע למחצית מגובהו של אדם מבוגר כדי להיות בטיחותיים וכדי למנוע סכנת החלקה ונפילה, מעקות למרפסת חייבים להיות עשויות מחומר גלם חזק דיו כדי לעמוד בפגעי מזג אוויר, באסונות טבע כמו רעידות אדמה, סופות הוריקן וסופות טורנאדו, וכן לעמוד בפני מקרים של תאונות רכב כמו רכבים שמתנגשים בטעות במעקה ובכך עלולים להביא לגרימת נזק, פגיעה גופנית או אפילו מוות ממש.

כאשר מדובר במעקות שיעודם הוא להיות מעקות למרפסת, ישנה חשיבות גם להיבט העיצובי. מעקות למרפסת מעניקים למרפסת כולה את היופי שלה ואת המראה המיוחד לה וזאת מכיוון שהם מקיפים את המרפסת כולה ולא רק חלקים קטנים ממנה. כך למשל, מעקות למרפסת בצבעי אדמה או בצבעים בהירים מעניקים למרפסת תחושת טבע, תחושת רעננות נעימה שמשרה שלווה על היושבים בה.

לפני שמחליטים איזה מעקות למרפסת תבחרו, כדאי שתשימו לב לנקודות הבאות:

חומר הגלם שממנו עשויים מעקות למרפסת הוא חשוב מאוד. מקומות רבים מניחים מעקות למרפסת מעץ, לעץ ישנה תחושה ביתית, כפרית, טבעית וחמימה אך לא בכל מקום זה מתאים למשל – מרפסת חיצונית ללא גג. בחורף הגשמים החזקים עלולים לפגוע בטיב העץ ולגרום לו לסבול מריקבון פנימי., קשה מאוד עד כדי בלתי אפשרי לטפל בריקבון מהסוג הזה שכבר התחיל במעקות עץ. בעיות קלות יותר לטיפול במעקות עץ הן שחיקה של צבע המעקה מהשמש.

לעומת זאת, מעקות ממתכת הם יעילים יותר כאשר מדובר בפגעי מזג האוויר, הם עמידים בפני גשמים, ברד, שלג, בפני חמסינים, אך מצד שני הן בחורף הקשה והקר והן בקיץ המעיק והחום הכבד הם לא נעימים למגע – אם חם מדי, המעקה לוהט ואם קר מדי המעקה קר מדי למגע.

עיצוב המעקות למרפסת חשוב גם הוא. אם אתם מעוניינים בעיצוב חמים ונעים, או כפרי וטבעי לא ישתמשו באותם חומרי הגלם שמשתמשים בהם לעיצוב מעקות מרפסת בעיצוב תעשייתי יותר, או בעיצובים מודרניים וקרים יותר. כמו כן, ישנו דגש על הצבעים שישתמשו בהם – כך למשל, מעקות בצבעי לבן, ירוק כהה, חום כהה, או צבעים צבעוניים בהירים, מעניקים תחושת טבעיות ותחושת חמימות ביתית, באזורי תעשייה מקובל להשתמש בצבעים אחרים כמו שחור, צהוב בוהק, או צבעים זוהרים כדי להדגיש את תשומת הלב שצריך לתת לזהירות כאשר נשענים על מעקה המרפסת.